Senior Functioneel Beheerder IdentityIQ bij De Nederlandsche Bank (DNB) – Amsterdam

Introductie

Het werk van DNB gaat over financiële stabiliteit en duurzame welvaart. Jij zorgt voor de vormgeving, de aansturing en de coördinatie van de mogelijkheden van ons Identity en Access Management (IAM) proces. Daarbij gaat het ook over de toegangscontroles van de gebruikers op onze applicaties en systemen.

Organisatie

Je werkt als senior functioneel beheerder IdentityIQ (IIQ) bij de stafafdeling Finance & Advies, binnen het team Functioneel Beheer & Informatiemanagement (FBI).Het team bestaat uit 5 functioneel beheerders en een coördinator. We verzorgen het functioneel beheer van de applicaties van onze eigen afdeling, van de afdelingen HR en Operationeel Risicomanagement en van de applicatie IIQ van de divisie Data & Informatie Technologie.

Normaal gesproken werk je vanuit ons kantoor in Amsterdam. In de huidige maatschappelijke situatie werkt het overgrote deel van onze medewerkers vanuit huis. DNB zorgt ervoor dat je dit uitstekend kan doen. Denk aan laptop, telefoon en thuiswerkplekinrichting op aanvraag. Zodra de situatie het toelaat hopen we iedereen weer regelmatig op kantoor te verwelkomen!

Functie

Ons Identity en Access Management (IAM) proces is gericht op de administratie en het beheer van gebruikers en resources in ons netwerk. Samen met een collega functioneel beheerder en de technisch beheerder IIQ zorg jij voor de gehele bedrijfsvoering voor de medewerkers op het gebied van identiteiten, authenticatie en autorisatie. Daarnaast zorg je voor gedegen rapportages onder ander ten behoeve van periodiek audits en controles. Ambitie is om dit team op termijn verder uit te bouwen.

Wat ga je precies doen?

  • Je voert de dagelijkse vaste functioneel beheer-werkzaamheden uit op de applicatie IIQ, je onderhoudt contact met de gebruikers en je onderhoudt de stamgegevens en andere configuratie.
  • Je analyseert incidenten en lost deze op.
  • Je levert ad hoc-informatieverzoeken op.
  • Je ondersteunt je collega’s bij meer complexe vraagstukken.
  • Waar mogelijk draag je kennis over aan je collega functioneel beheerder.

Functie eisen

Je bent een teamspeler en je beschikt over een handen-uit-de-mouwen mentaliteit. Je kunt een sparringpartner zijn voor de business stakeholders bij het vormgeven van het IAM RBAC rollenmodel. Je kunt belemmeringen voor veranderingen overwinnen en je betrekt anderen om actie te ondernemen. Je bent analytisch sterk en je houdt overzicht. Je hebt een proactieve en klantgerichte houding en kunt goed structureren en prioriteiten stellen.

Waar zijn we verder nog naar op zoek?

  • Je hebt een hbo werk- en denkniveau met een opleiding op het gebied van technologie, informatiebeheer of informatiebeveiliging.
  • Je beschikt over minimaal 2 jaar relevante werkervaring op het gebied van IAM-tooling Sailpoint IdentityIQ (IIQ).
  • Je hebt minsten 2 jaar ervaring met het opzetten, onderhouden en/of beheren van IAM RBAC-modellen
  • Je bent sterk in informatiebeveiliging en je hebt affiniteit met technologieplatforms en –processen.
  • Jouw communicatieve vaardigheden zijn goed, zowel mondeling als schriftelijk en zowel in het Nederlands als in het Engels.

Aanbod

Een 36-urige werkweek met werk midden in de financiële en economische actualiteit. Bij een betrouwbare en maatschappelijk betrokken werkgever in Amsterdam, die voortdurend inspeelt op de veranderende eisen van onze omgeving. En die doorlopend innoveert. De Nederlandsche Bank staat als instelling midden in de samenleving. De mensen zijn gedreven en betrokken bij hun werk binnen een maatschappelijke context. Wij zien een diverse en inclusieve werkomgeving als één van de voorwaarden om als organisatie succesvol te zijn en onze doelstellingen te blijven bereiken. Dit biedt jou volop kansen je verder te verdiepen en nieuwe ervaringen op te doen. In Nederland, maar ook daarbuiten. Je krijgt een bepaalde tijdscontract van 12 maanden.

De overige goede arbeidsvoorwaarden die horen bij deze functie:

  • Een marktconform salaris op basis van een 36-urige werkweek. De uiteindelijke inschaling is onder meer afhankelijk van je kennis en ervaring.
  • Een 13de maand en 8% vakantietoeslag berekend over 13 maanden.
  • Pensioenopbouw op basis van middelloon met voorwaardelijke indexatie. Eigen bijdrage in de premie 6,39%.
  • Een volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer.
  • Veel mogelijkheden jezelf door opleiding en training zowel vakinhoudelijk als persoonlijk te blijven ontwikkelen.
  • Een goede balans tussen je professionele en je privéleven. In deze functie is het mogelijk om 4 dagen van 8 of 9 uur te werken.

Inlichtingen

Heb je vragen of zou je een informeel contactmoment op prijs stellen om jouw carrièremogelijkheden met betrekking tot deze of andere functies te bespreken?

Dit kunnen wij voor jou betekenen:

  • Je kunt gebruik maken van ons uitgebreide netwerk en onze reputatie binnen de financiële sector;
  • We zitten bij de opdrachtgever aan tafel, daardoor kunnen we jou optimaal voorbereiden op een succesvolle sollicitatie;
  • Een sparringpartner om helder te krijgen wat jouw behoeftes en drijfveren zijn.

Sollicitatie

Giorgio Hitipeuw

M: +31(0)6 388 231 80
E: g.hitipeuw@statera-recruitment.nl

meer informatie over deze vacature via: