Proces Manager Excellente Klantbediening – Utrecht & Eindhoven

Introductie

Voor een grootbank zijn wij opzoek naar Procesmanagers die verstand hebben van bedrijven of vermogen of wonen.
Zorg jij ervoor dat de ketens bedrijven, vermogen en wonen steeds beter worden? Ben jij op zoek naar een functie met verantwoordelijkheid en impact die je maakt door het (her)ontwikkelen, en optimaliseren van zakelijke financieringsprocessen. Lees dan verder!

Organisatie

Voor het project bedrijven:

In dit project is een belangrijke rode draad de vergaande digitalisering van onze dienstverlening. Hiermee wil de bank optimaal aan bij het gedrag en de behoeften van hun klanten. Bij impactvolle financiële keuzes zoals het afsluiten van een (zakelijke) financiering, hebben hun klanten daarnaast behoefte aan persoonlijk contact met een professional. In deze strategie wordt geredeneerd vanuit een gezonde balans tussen waarde vóór de klant en waarde ván de klant. Dit heeft grote impact op de processen en de bedieningswijze van hun klanten. Het is onze verantwoordelijkheid de processen zodanig in te richten dat de klant snel en kwalitatief via het juiste kanaal en in één keer goed geholpen wordt. Dat doet de bank door herontwikkeling en optimalisatie van processen en herinrichting van de organisatie van de initiatiefase tot en met realisatie, implementatie en borging.

Voor het project Vermogen:

In dit project gaat de bank de klantreis ‘Financieel Gezond Leven’ naar een next-level brengen. Dit doen ze door inzet van de juiste kanaalbediening. Dit heeft grote impact op de processen en de bedieningswijze van hun klanten. Het is de verantwoordelijkheid van de bank om de processen zodanig in te richten dat de klant snel en kwalitatief via het juiste kanaal en in één keer goed geholpen wordt. Dat doen ze door proces optimalisatie en herinrichting van de organisatie van de initiatiefase tot en met realisatie, implementatie en borging.

In verschillende fases worden de processen geoptimaliseerd waarbij de bank hogere klantwaarde, kortere doorlooptijden en kwalitatief betere dienstverlening tegen zo laag mogelijke kosten wil realiseren.

Voor het project Wonen:

In dit project gaat de bank voor hun (potentiële) nieuwe hypotheek klanten en hun 1.000.000 bestaande hypotheek klanten de klantreis naar een next-level brengen. Dit doen ze door inzet van de juiste kanaalbediening. Dit heeft grote impact op de processen en de bedieningswijze van hun hypotheekklanten. Het is de verantwoordelijkheid van de bank om de processen zodanig in te richten dat hun klant snel en kwalitatief via het juiste kanaal en in één keer goed geholpen wordt. Dat doen ze door herontwikkeling en optimalisatie van processen en herinrichting van de organisatie van de initiatiefase tot en met realisatie, implementatie en borging.

In verschillende fasen worden de processen geoptimaliseerd waarbij de bank hogere klantwaarde, kortere doorlooptijden en kwalitatief goede dienstverlening tegen zo laag mogelijke kosten wil realiseren.

Functie

Wat ga je doen?

• (her)Inrichten van de optimale klantreis met de gewenste kanaalbediening;
• Organiseren en uitwerken van Value Stream Mapping waarin de current-, ideal- en future-state wordt bepaald en best-practice worden beschreven;
• Vertalen van de impact van de Value Stream Mapping op alle hulpmiddelen die gebruikt worden;
• Je ziet optimalisatiemogelijkheden en komt met voorstellen.

Functie eisen

Wat breng je mee?

• een afgeronde hbo-bachelor of wo-opleiding in de richting Bedrijfseconomie of Bedrijfskunde;
• minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie;
• bewezen ervaring in een regierol bij projecten waarin grote procesoptimalisaties en herinrichtingen zijn opgepakt;
• Kennis van en ervaring met de werkzaamheden van bedrijfsfinancieringen is een belangrijke pré.

Aanbod

Wat bieden we jou?

• Mooie opdrachten bij een van onze vele opdrachtgevers binnen de financiële sector;
• Marktconform salaris – gebaseerd op diploma’s, (relevante) werkervaring en een benchmark t.o.v. collega’s;
• Vakantiegeld;
• Verlofuren die flexibel op te nemen zijn;
• Pensioenregeling via Stipp (vanaf 26 weken);
• Volledige reiskostenvergoeding;
• Uitgebreide opleidings- en trainingsmogelijkheden (op maat);
• Een jaarlijks Statera feest.

Inlichtingen

Heb je vragen of zou je een informeel contactmoment op prijs stellen om jouw carrièremogelijkheden met betrekking tot deze of andere functies te bespreken? Dit kunnen wij voor jou betekenen:

• Je kunt gebruik maken van ons uitgebreide netwerk en onze reputatie binnen de financiële sector;
• We zitten bij de opdrachtgever aan tafel, daardoor kunnen we jou optimaal voorbereiden op een succesvolle sollicitatie;
• Een sparringpartner om helder te krijgen wat jouw behoeftes en drijfveren zijn;
• Een carrière binnen Statera betekent het uitvoeren van mooie opdrachten bij aansprekende opdrachtgevers, goede arbeidsvoorwaarden, duidelijke en open communicatie, ruime mogelijkheden tot verdere persoonlijke ontwikkeling.

Sollicitatie

Roos Lambregts

M: +31 (0)6 82902790
E: r.lambregts@statera-recruitment.nl

meer informatie over deze vacature via:
Roos Lambregts
r.lambregts@statera-recruitment.nl