Operations Lead bij een compacte en snelgroeiende hypotheekaanbieder – Den Haag

Introductie

Voor een jonge, ambitieuze en snelgroeiende hypotheekaanbieder zoeken wij een Operations Lead voor een compact team van 5 collega’s! Ben jij een vrolijke doorzetter, klantgericht, zelfstandig en iemand die mensen blij wilt maken? Stap dan snel in.

Organisatie

Onze opdrachtgever is een snelgroeiende hypotheekaanbieder, een compacte nieuwkomer onder de vleugels van een middelgrote bank. De afgelopen drie jaar hebben zij een snelle opmars gemaakt in de hypotheekmarkt. Hoe doen zij dit? Door klanten blij te maken; de hypotheken houden zij eenvoudig, bieden een aantrekkelijke rente en zij zorgen dat de klant achteraf geen verrassingen krijgt of tegen ingewikkeld gedoe aanloopt. Binnen het team wordt jij verantwoordelijk om deze laatste belofte waar te maken. Iedere dag zet je alles op alles om zoveel mogelijk mensen blij te maken. Jij gaat zorgen dat klanten en adviseurs zowel in het aanvraagproces als in beheer een top bediening krijgen.

Je komt te werken in het team dat de commerciële en operationele aansturing verzorgt. Het is een klein team van 5 enthousiaste professionals waarbij veel en nauw wordt samengewerkt met andere teams binnen de bank.

Functie

Iedere dag opnieuw een uitstekend klantbeleving bieden is de missie! Een excellent proces helpt daarbij. Je zorgt ervoor dat gehele keten, van het adviespakket van de adviseurs tot het beheersysteem op en top werkt. Als iets niet werkt los jij het zelfstandig op. Dit maakt de rol uniek, breed en toch verantwoordelijk en elke dag afwisselend.

  • Je onderhoudt contacten met externe leveranciers, waaronder IT als een hypotheekverwerker, Nationaal Hypotheek Loket en andere business partners.
  • Voor acceptatie en klantcontact zijn er uitbestedingspartners met wie wordt samengewerkt. Jij onderhoudt de relatie met deze externe mid- en backoffice en het klantcontactcenter en bent daarmee verantwoordelijk voor de geleverde dienstverlening.
  • Je houdt daarbij in de gaten of de teams die klanten bedienen de merkbelofte waarmaken en stuurt hierop. Dit doe je aan de hand goede rapportages en KPI’s waarbij het einddoel in zicht blijft. SLA’s zijn belangrijke contractafspraken, maar het doel is een blije klant!
  • Voor een ander deel van de activiteiten werk je nauw samen met andere afdelingen binnen de bank, waaronder Veiligheidszaken, Reporting, Marketing en Achterstandsbeheer. Hier heb je veelal een coördinerende rol.
  • Komen de medewerkers er niet uit? Jij zorgt er altijd voor dat ze weer door kunnen.
  • Je organiseert en leidt kennissessies, workshops etc. en geeft hiervoor presentaties.
  • Het kan altijd beter, daarom ben je continue bezig om processen en beleid te verbeteren. Hierbij is data gedreven aansturen essentieel.
  • Marktontwikkelingen houd je in de gaten en vertaal je door naar werkbare oplossingen in het proces, dienstverlening en verbetering van het beleid. Je maakt dan ook presentaties, memo’s, rapportages en helpt bij het opstellen van beleid
  • Je monitort of de generieke aanpassingen, ingegeven door wet- en regelgeving, aansluiten bij de klantbelofte en komt indien nodig met verbetervoorstellen.

Functie eisen

Wat zoeken wij in jou?

Je bent een vrolijke doorzetter, klantgericht, zelfstandig en iemand die eigenaarschap toont. Je communiceert open en schakelt eenvoudig tussen mensen en afdelingen. Regie en stakeholder management zijn een tweede natuur voor je. Je bent gedreven om de beste klantbeleving te realiseren en komt met verbeterinitiatieven en vernieuwing op het gebied van proces en dienstverlening die helpt de doelstellingen te behalen.

Wat vragen wij van jou?

  • HBO/WO diploma
  • Aantoonbare ervaring en track record binnen Hypotheken, bijvoorbeeld bij een bank, hypotheekverstrekker, (grote) tussenpersoon of hypotheek service provider.
  • Wft Hypotheken (of de bereidheid deze te behalen)
  • Een netwerk in de branche wordt als een premium ervaren

Aanbod

Een compacte bank met een dynamische, ondernemende en informele cultuur. Je krijgt veel verantwoordelijkheid in een compacte omgeving. Als functionele Lead Business Operations heb je exposure tot senior management en leer je goed hoe de bank werkt. Met ondernemerschap en vindingrijkheid wordt de cultuur verder vorm gegeven met flexibele devices en werkplekken. Je kan werken waar en wanneer je wilt, wat leidt tot een betere performance en werk/privéverhouding.

Inlichtingen

Heb je vragen of zou je een informeel contactmoment op prijs stellen om jouw carrièremogelijkheden met betrekking tot deze of andere functies te bespreken. Dit kunnen wij voor jou betekenen:

  • Je kunt gebruik maken van ons uitgebreide netwerk en onze reputatie binnen de financiële sector;
  • We zitten bij de opdrachtgever aan tafel, daardoor kunnen we jou optimaal voorbereiden op een succesvolle sollicitatie;
  • Een sparringpartner om helder te krijgen wat jouw behoeftes en drijfveren zijn.

Sollicitatie

Charles de Jong

M +31(0)6 – 4169 2054
E c.dejong@statera-recruitment.nl

meer informatie over deze vacature via:
Charles de Jong
c.dejong@statera-recruitment.nl
Oscar had versterking nodig. Dus haalde hij een compagnon met spierballen in huis. Charles haalde namelijk zilver bij Nationale Fitness Kampioenschap in 2006. Een krachtpatser dus. Eén die niet opschept en altijd waarmaakt wat hij belooft. Elke dag gooit hij alles wat hij heeft in de strijd om bedrijven en kandidaten aan elkaar te binden. De tweede plek van weleer blijft hij koesteren. Simpelweg omdat jij op de eerste plaats komt.