Customer Journey Expert – Amsterdam

Introductie

Wij zijn op zoek naar een ervaren Customer Journey Expert die waarde kan toevoegen op basis van zijn / haar diepgaande kennis van WB-leningen en juridische deal documentatie. Dit betreft een functie voor 2 jaar bij een van de grootste banken van Nederland!

Organisatie

De bank is begonnen aan de Accelerate Think Forward-reis om de volgende generatie digitale bank te bouwen. De Bank streeft ernaar om (buiten) bankdiensten te bieden die persoonlijk, relevant, direct en naadloos zijn. De Bank heeft altijd voorop gelopen bij het leveren van nieuwe innovatieve diensten en het verkennen van nieuwe technologieën. Op dit moment ziet de bank een gebrek aan automatisering, standaardisatie en schaalbaarheid bij het verwerken van uitleengegevens van lening documentatie naar de kernsystemen. De Bank streeft ernaar de gebruikerservaring te verbeteren door automatische extractie van gegevens uit leningen en juridische deal documentatie. Het doel van de ploeg is om één gegevensextractie-applicatie voor WB Lending te leveren en deze gegevens automatisch naar bron- of rapportagesystemen te pushen. Idealiter bespaart dit handmatige documentanalyse en beoordelingswerk en wordt het opnieuw versleutelen van reeds bestaande gegevens voorkomen. Ben jij de juiste persoon om ons te helpen tijdens deze reis?

Je werkt binnen de Wholesale Banking Global Tribe Lending. Het doel van deze Tribe: maak complexe leningen eenvoudig! Voor kredietnemers, medewerkers, investeerders en toezichthouders. The Tribe is verantwoordelijk voor eenvoudige, betrouwbare en gecontroleerde processen voor het verkrijgen van een lening en het beheren van uw lening. Ook de distributie van de leningen aan kredietverstrekkers en investeerders (o.a. Syndicaties) behoort tot de scope. De klanten zijn verspreid over 40 landen; we streven naar een manier om onze klanten van dienst te zijn, door een uniforme klantervaring te bieden in alle landen.

Functie

Als Customer Journey Expert zal jij je voornamelijk bezighouden met de volgende werkzaamheden:

  • Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en exploiteren van de oplossingen voor de klanten waarmee ze een stap voor blijven in het leven en in het bedrijfsleven;
  • Een onderscheidende klantervaring bieden door continue innovaties vanuit klantgerichtheid;
  • Het aanbieden van data-extractieoplossingen voor leningen door naadloze integratie in de waardeketen van de klanten en door deze te verbinden met andere interne en externe mogelijkheden;
  • Zorg voor een naadloze klantervaring tijdens het volledige klanttraject, van pre-sales tot onboarding tot in het leven;
  • Verzeker onze licentie om te opereren door veilige en vlekkeloze 24/7 operaties, terwijl de naleving van de regelgeving wordt gewaarborgd;
  • Je ontwikkelt, implementeert en communiceert de roadmap;
  • Je helpt de Product Owner om de backlog te beheren en te prioriteren op het niveau van user stories, features en epics;
  • Je definieert zakelijke vereisten voor de ontwikkeling van producten en diensten en ondersteunt de Product Owner in het QBR-proces;
  • Je werkt samen met belanghebbenden op het gebied van risico, compliance en juridische zaken om ervoor te zorgen dat de producten en diensten voldoen aan de regelgeving en het beleid;
  • Je past je ervaring toe in marketing, strategische roadmapping en het aanspreken van doelgroepen in de snel veranderende context van digitale transformatie;

Functie eisen

Als Customer Journey Expert voldoe jij aan het volgende profiel:

  • Je hebt een relevante master of bachelor diploma.
  • Minimaal 3-5 jaar werkervaring (afhankelijk van het anciënniteitsniveau) in WB Lending (Front Office, Legal of Mid Office)
  • Een persoonlijkheid en het vermogen om optimaal te functioneren binnen een Agile omgeving.
  • Ervaring / affiniteit met Machine Learning en / of Natural Language Processing is een pre.
  • Je hebt analytische vaardigheden en neemt beslissingen op basis van gegevens en feiten;
  • Je bent in staat om oplossingen en processen te vereenvoudigen en het verhaal duidelijk te vertellen aan klanten en operations en frontoffice collega’s;
  • Je hebt inzicht in de behoeften van de klant, digitalisering en API’s, waarmee je IT en business overbrugt;
  • Uitstekend niveau Engels.

Aanbod

Je treedt in dienst bij Statera en wordt gedetacheerd bij een van onze opdrachtgevers. Het betreft een langdurige functie voor 2 jaar.

Wat betekent het voor jou om met / voor Statera te werken?

  • Mooie opdrachten bij een van onze vele opdrachtgevers binnen de financiële sector;
  • Marktconform salaris – gebaseerd op diploma’s, (relevante) werkervaring en een benchmark t.o.v. collega’s.
  • Vakantiegeld;
  • Verlofuren die flexibel op te nemen zijn;
  • Pensioenregeling via Stipp (vanaf 26 weken);
  • Volledige reiskostenvergoeding;
  • Uitgebreide opleidings- en trainingsmogelijkheden (op maat);
  • Een jaarlijks Statera feest.

Inlichtingen

Heb je vragen of zou je een informeel contactmoment op prijs stellen om jouw carrièremogelijkheden met betrekking tot deze of andere functies te bespreken? Dit kunnen wij voor jou betekenen:

  • Je kunt gebruik maken van ons uitgebreide netwerk en onze reputatie binnen de financiële sector;
  • We zitten bij de opdrachtgever aan tafel, daardoor kunnen we jou optimaal voorbereiden op een succesvolle sollicitatie;
  • Een sparringpartner om helder te krijgen wat jouw behoeftes en drijfveren zijn.
  • Een carrière binnen Statera betekent het uitvoeren van mooie opdrachten bij aansprekende opdrachtgevers, goede arbeidsvoorwaarden, duidelijke en open communicatie, ruime mogelijkheden tot verdere persoonlijke ontwikkeling.

Sollicitatie

Riddick Oppong

M: +31(0)6 23 0293 12
E: r.oppong@statera-recruitment.nl

meer informatie over deze vacature via:
Riddick Oppong
r.oppong@statera-recruitment.nl