CLT Zakelijk Actualisatie bij ING Bank – Amsterdam

Introductie

Een ideale startersrol binnen de kweekvijver van het zakelijk financieren binnen ING! Je wordt betrokken bij de uitwerking van kredietaanvragen voor zakelijke klanten. Ben je bereid snel en veel te leren over zakelijke kredietverlening? Dan zoeken wij jou!

Organisatie

Om te beginnen is ING wereldwijd grensverleggend pionier op het gebied van Agile werken en zoeken we mensen die zelfstandig genoeg zijn om de verantwoordelijkheid en vrijheid die we je bieden aan te kunnen. Je werkt in een Customer Loyalty Team met maximaal 11 andere collega’s. CLT’s zijn geclusterd in Circles en houden zich bezig met vergelijkbare activiteiten. We kennen 5 Circles: Welkom, Acclerate Business & Loyalty, Wijzigen, Krediet & Klantbeheer, Actualisatie.

Circle Actualisatie vormt de kweekvijver van de Super Circle – en biedt daarmee een startersfunctie voor schoolverlaters of kandidaten die nog niet veel zakelijke kredietervaring hebben. Deze Circle is verantwoordelijk voor het schematiseren van jaarcijfers, het aanmaken en fiatteren van ratings ten behoeve van het kredietaanvraag en -beheer proces. Daarnaast is Circle Actualisatie verantwoordelijk voor het herwaarderen van zekerheden op basis van de Cover Valuation Policy. Daarnaast wordt steeds meer aandacht gegeven aan commerciële kansen die uit de ontvangen stukken worden opgevolgd. Pro-actief klanten benaderen en verrassen is een belangrijk element waar ING in 2018 mee zijn gestart en verder gaan uitbreiden. Dit vraagt een CanDo mentality en goede telefonische vaardigheden.

De reguliere werkzaamheden (schematiseren en actualiseren) hebben een meer repeterend karakter, maar bouwen daarmee aan de stevige basis om doorgroei binnen de Super Circle Business Lending mogelijk te maken. Omdat er veel belang aan afwisseling in je werk en brede inzetbaarheid in de supercircle (o.a. om flexibel in te kunnen spelen op de klantbehoefte), helpen de collega’s elkaar om dit te bereiken.

Functie

Je bent verantwoordelijk voor verschillende werkzaamheden, waarbij natuurlijk wel om de nodige flexibiliteit wordt gevraagd van jouw kant. Zo ben je het ene moment telefonisch in contact met klanten en het andere moment ben je bezig om klantverzoeken te beoordelen of kredietaanvragen in systemen te verwerken.

Kortom: Samen met andere teamleden beheer je zakelijke klanten en ben je ervoor verantwoordelijk dat vragen en verzoeken van de klanten op het gebied van kredietverlening van A t/m Z beantwoord en afgehandeld worden.

Wat betekent deze werkwijze voor jou?

Allereerst is je werk heel afwisselend, omdat je taken en werkzaamheden per dag kunnen verschillen. Ook is er veel meer ruimte om je eigen ideeën, kennis en ervaring in te brengen in je team. Men houdt van experimenteren en kunnen zo snel verbeteringen doorvoeren of hun aanpak wijzigen.

Er worden zoveel mogelijk verantwoordelijkheden belegd binnen je team. Je bepaalt daarin zelf en met je team op welke manier je bijdraagt aan de bereikbaarheid tussen 8.00 en 20.00 uur voor de klanten en hoe jij met je team een nog betere dienstverlening aan klanten kunt bieden. Bovendien geven zij meer aandacht aan je persoonlijke ontwikkeling en begeleiding, omdat we echt het beste in iedereen naar boven willen halen en zo helpen we jou om nog beter te presteren. Collega’s die je hierbij helpen zijn de CLT Lead en de Agile Coach.

Wat vraagt dit precies van jou?

Om te beginnen is het belangrijk dat je goed kunt samenwerken, anders kun je nooit 100% optimaal in een team functioneren. Bovendien willen we dat je actief in het team meedenkt en initiatief neemt om zo op een goede manier bij te dragen aan het teamresultaat. Daarin is het belangrijk dat je feedback geeft op het werk van collega’s, maar zelf ook goed met feedback van anderen om kunt gaan en hier echt iets mee doet. Ook vragen we van je dat je flexibel en breed inzetbaar bent; je taken verschillen immers en je moet alle werkzaamheden binnen het team uit kunnen voeren. Bovendien willen we dat je in staat bent om kredietbeoordelingen te doen of dat je in ieder geval de uitkomst ervan op een begrijpelijke manier aan klanten uit kunt leggen. Maar boven alles is het essentieel dat je heel goed met klanten om kunt gaan, de behoefte van klanten als geen ander in kunt schatten, klanten in positieve zin kunt verbazen met creatieve oplossingen voor problemen en zo klanten elke keer weer het ‘WOW’- gevoel geeft.

Functie eisen

Je voldoet aan het volgende profiel:

  • 0 – 2 jaar werkervaring; zowel schoolverlaters als mensen die al (enige) werkervaring hebben zijn welkom!
  • HBO diploma
  • Aantoonbare affiniteit met banking en zakelijk financieren, bijvoorbeeld door middel van een relevante stage of scriptie;
  • Sterk in administratieve werkzaamheden;
  • Je bent accuraat;
  • Je bent flexibel, klant gedreven en toont ondernemerschap.

Aanbod

Als CLT Zakelijk Actualisatie bieden wij je de volgende voorwaarden aan:

  • Marktconform bruto maandsalaris (gebaseerd op je diploma’s, (relevante) werkervaring en een benchmark in het team)
  • Vakantiegeld
  • Verlofuren die je flexibel kunt gebruiken
  • Pensioenregeling
  • Volledige reiskostenvergoeding
  • Opleidingsmogelijkheden vanuit zowel Statera als on-the-job

Inlichtingen

Heb je vragen of zou je een informeel contactmoment op prijs stellen om jouw carrièremogelijkheden met betrekking tot deze of andere functies te bespreken?

Dit kunnen wij voor jou betekenen:

  • Je kunt gebruik maken van ons uitgebreide netwerk en onze reputatie binnen de financiële sector;
  • We zitten bij de opdrachtgever aan tafel, daardoor kunnen we jou optimaal voorbereiden op een succesvolle sollicitatie;
  • Een sparringpartner om helder te krijgen wat jouw behoeftes en drijfveren zijn.

Sollicitatie

Varisha Raghoebier

M: +31 (0)6 1281 5925
E: v.raghoebier@statera-recruitment.nl

meer informatie over deze vacature via: