Business Consultant Ketenmanagement – BNG Bank in Den Haag

Introductie

Is het ondersteunen, vormgeven en continu verbeteren van de gehele keten van het kredietproces jou op het lijf geschreven? Word jij gelukkig van klantwaarde leveren en een beheerst proces in een veranderende omgeving? Kun jij onze klantteams en het management tactisch en strategisch ondersteunen bij het sturen en focussen op de nieuwe strategie? Dan ben jij de Black Belt die wij zoeken.

Organisatie

BNG Bank is de bank van én voor overheden en instellingen voor het maatschappelijk belang. De bank draagt duurzaam bij aan het laag houden van de kosten van maatschappelijke voorzieningen voor de burger. Hiermee zijn zij essentieel voor de publieke taak. Haar kerntaak is om tegen lage tarieven krediet te verstrekken aan óf onder garantie van Nederlandse overheden. Met een balanstotaal van ruim €150 mrd en een status als Europese systeembank, opereren zij in een uniek speelveld. BNG Bank financiert scholen, gemeentehuizen, woningcorporaties, ziekenhuizen en andere publieke voorzieningen. Gegeven de relatief platte organisatie krijg je bij BNG Bank direct veel verantwoordelijkheid

We zijn op zoek naar een Business Consultant Verandermanagement. Als Business Consultant werk je binnen het team Ketenmanagement. Ketenmanagement is gericht op het continu verbeteren van het kredietproces door onderhoud en ontwikkeling van beleid, systemen, sturing en control. Het team speelt een belangrijke rol in de digitalisering, het standaardiseren en het verbeteren van het kredietproces. Om haar rol goed te kunnen spelen, werkt ketenmanagement intensief samen met andere afdelingen die een relatie hebben met het kredietproces. De klantteams van Public Finance zijn daarbij zeer belangrijk.

Van de business consultant wordt een brede inzetbaarheid binnen ketenmanagement verwacht. Inbreng van specifieke kennis en vaardigheden is daarnaast van belang. Daarom zijn wij op zoek naar een business consultant die hier een bijdrage aan kan geven.

Functie

De uitdaging:

  • Het optimaliseren van het kredietverleningsproces.
  • Het tactisch prioriteren van veranderingen.
  • Het faciliteren en trainen van het zelflerend en corrigerend vermogen van de organisatie.
  • Ondersteunen van de klantteams en het management bij de uitrol van de nieuwe strategie.
  • Verder verbeteren en ondersteuning bieden bij het kort- en langcyclisch sturen bij alle teams binnen Public Finance (zoals sturen op KPI’s, concreet doelen stellen en daarop gericht sturen).
  • Uitdragen van het Lean gedachtegoed.

Een greep uit jou taken:

  • Je begint de dag met een dagstart met je team.
  • Er is een hulpvraag voor een verbeterinitiatief in het kredietproces: je faciliteert de analyse van het probleem, stelt gezamenlijk de oorzaak vast en komt daarna met een advies inclusief de prioritering.
  • Je gaat zelf op onderzoek uit, kijkt naar de processen, analyseert beschikbare data, inventariseert knelpunten en komt met concrete verbeterinitiatieven (business cases).
  • Je faciliteert de maandafsluiting van de afdeling en eventueel andere teams om stil te staan bij de gehaalde doelen en te stellen doelen voor de nieuwe maand.
  • Je begeleidt collega’s met zijn/haar Green Belt (praktijk)opdrachten.

Functie-eisen

Wat verwachten wij van jou?

Jij weet een probleem in het grotere geheel te plaatsen en hebt een overkoepelende visie. Je bent vooral tactisch en strategisch sterk. Daarnaast ben je creatief, analytisch sterk en resultaatgericht. Je bent goed in het faciliteren van groepen en weet draagvlak te creëren voor veranderingen. Je wordt gelukkig van samen resultaten neerzetten en ziet weerstand als betrokkenheid.

Wat breng je mee?

  • Afgeronde opleiding op WO-niveau.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in change management bij voorkeur in de zakelijke kredietverlening.
  • Een afgeronde Lean (Six Sigma) Black Belt opleiding of vergelijkbaar.
  • Zelfstandig werken vanuit een helicopterview is je standaard vertrekpunt.
  • Je bent in staat om complexe materie te doorgronden.
  • Sterke analytische vaardigheden en een pragmatische instelling.
  • Je bent in staat om op alle niveaus binnen de organisatie te acteren.
  • Ervaring met het staan voor groepen en het enthousiasmeren van collega’s in het continu verbeteren.
  • Humor, lef en doorzettingsvermogen.

Aanbod

Wat bieden we jou?

  • Je komt direct in dienst bij de BNG Bank;
  • Je komt werken bij een duurzame en maatschappelijk betrokken bank, waarbij het belang van de klant voorop staat in alles wat ze doen;
  • Een marktconform salaris;
  • Vakantiegeld, 13e maand en pensioenregeling;
  • Opleidingsbudget voor opleidingen en trainingen, ook specifiek gericht op jouw persoonlijke ontwikkeling;
  • 208,5 vakantie uren per jaar;
  • Een prettige werksfeer en een hecht team;
  • Reiskostenvergoeding;
  • Fulltime functie van 36 uur per week.

Inlichtingen

Heb je vragen of zou je een informeel contactmoment op prijs stellen om jouw carrièremogelijkheden met betrekking tot deze of andere functies te bespreken?

Dit kunnen wij voor jou betekenen:

  • Je kunt gebruik maken van ons uitgebreide netwerk en onze reputatie binnen de financiële sector;
  • We zitten bij de opdrachtgever aan tafel, daardoor kunnen we jou optimaal voorbereiden op een succesvolle sollicitatie;
  • Een sparringpartner om helder te krijgen wat jouw behoeftes en drijfveren zijn.

Sollicitatie

Roos Lambregts

M: +31 (0)6 82902790
E: r.lambregts@statera-recruitment.nl

meer informatie over deze vacature via:
Roos Lambregts
r.lambregts@statera-recruitment.nl
Door haar achtergrond in de horeca, weet zij als geen ander wat het woord “dienstverlening” inhoudt. En omdat Roos zelf op hoog niveau heeft gesport, heeft ze geleerd dat de kleinste details het verschil maken. Met haar enthousiasme, doorzettingsvermogen en dienstverlenende skills, maakt zij als Recruiter bij Statera er nu topsport van om de beste matches te maken. Want zeg nou zelf, goed is toch niet goed genoeg? Mag zij ook het verschil voor jou maken? Het verschil tussen gewoon een baan en jouw droombaan? Want, bij Statera: We’re About You!