Business Analist bij De Nederlandsche Bank – Amsterdam

Introductie

Ben jij de Business Analist met minimaal drie jaar werkervaring? En wil jij werken in een team waarin de sfeer goed is, waarin je veel van elkaar kunt leren, waar men contant bezig is met innoveren en waarin jouw ontwikkeling belangrijk is? Lees dan nu verder!

Organisatie

Bij De Nederlandsche Bank werk je met impact op financiële stabiliteit en duurzame welvaart. Je gaat als business analist aan de slag in het Toezicht domein en hebt grote invloed op wat de Agile Teams ontwikkelen. Je draagt hiermee bij aan een belangrijke taak van De Nederlandsche Bank; het houden van toezicht op banken, pensioenfondsen, verzekeraars en andere financiële instellingen.

Je werkt in een dynamische omgeving waar processen enerzijds vragen om een grote veiligheid en stabiliteit en anderzijds om innovatie. Vanuit een enthousiaste houding wordt er door de Agile Teams gewerkt aan de verbetering van de bestaande portalen; denk hierbij aan applicaties die zich richten op twee gebruikersgroepen; toezichthouders en de onder toezicht staande instellingen. Het team waarin jij terecht komt richt zich op deze laatste doelgroep en met jouw expertise zorg je en valideer je dat business-eisen en –wensen op dit terrein op een goede manier vertaald worden naar ICT-oplossingen.

Als Business Analist werk je in Amsterdam bij de divisie Data- en Informatietechnologie (DIT). De divisie DIT stelt de klantvraag centraal en ondersteunt de interne klant met een betrouwbare ICT oplossing. Kernwoorden die de sfeer binnen de divisie typeren zijn: informeel, collegiaal, talentontwikkeling en resultaatgericht. Vanuit de afdeling DIT TR (Toezicht en Resolutie) werk je in een scrum team voor onze interne klant Toezicht. Dit scrum team verzorgt het framework voor het Digitaal Loket Toezicht (DLT) en voor Zaakgericht werken (ZGW). Dit framework is voor een groot deel ontwikkeld in Dynamics CRM. De portaal functionaliteit is ontwikkeld m.b.v .Net en Angular

Via DLT kunnen financiële instellingen communiceren met de Toezichthouders. Met het zaakgericht werken worden veel processen binnen de Toezicht digitaal ondersteund. Dit scrum team werkt veel samen met twee andere scrumteams die verantwoordelijk zijn voor de functionele configuratie van het DLT en ZGW.

Functie

Je werkt aan taken op het gebied van analyse, probleemresolutie en stakeholdermanagement, waarbij je gebruik maakt van verschillende methoden en technieken. Je vertaalt complexe vraagstukken in betekenisvolle en bruikbare informatie.

Wat ga je precies doen:

  • In je rol werk je nauw samen met de Product Owner en helpt deze om de juiste prioriteiten te stellen.
  • In gesprek met de business en andere ontwikkelteams vertaal je wensen en eisen vanuit de Toezicht-processen en andere toezicht applicaties naar functionele requirements voor je team. Je vertaalt complexe vraagstukken in praktische toepasbare voorstellen en oplossingen en zet deze om in toegankelijke stories, use cases, acceptatiecriteria en feature files.
  • Je coördineert verschillende activiteiten binnen het scrum-team (o.a. refinement proces, voorbereiding sprintplanning en bug-analyse).

Functie eisen

Jij brengt doorzettingsvermogen, jij brengt stressbestendigheid en je brengt een proactieve houding. Jij bent verder initiatiefrijk, pragmatisch en kwaliteits-gericht en bouwt de brug van idee naar de uitwerking in technologie.

Wat is nog meer belangrijk? Jij:

  • hebt minimaal HBO werk- en denkniveau met minimaal drie jaar werkervaring als business analist in een inhoudelijke en bestuurlijke complexe omgeving
  • hebt aantoonbaar werkervaring met het werken met SCRUM-teams
  • hebt de capaciteit om complexe vraagstukken te vertalen naar gestructureerde processtappen en onderdelen van een technische oplossing
  • hebt ervaring met het uitvoeren van analyses en het schrijven van functionele requirements, user stories, acceptatiecriteria en feature files
  • kunt een volwaardige gesprekspartner zijn voor zowel de business als ook voor de ontwikkelaars
  • goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden in zowel het Nederlands als zo ook in het Engels

Aanbod

Een 36-urige werkweek met werk midden in de financiële en economische actualiteit. Bij een betrouwbare en maatschappelijk betrokken werkgever in Amsterdam, die voortdurend inspeelt op de veranderende eisen van onze omgeving. En die doorlopend innoveert. De Nederlandsche Bank staat als instelling midden in de samenleving. De mensen zijn gedreven en betrokken bij hun werk binnen een maatschappelijke context. Wij zien een diverse en inclusieve werkomgeving als één van de voorwaarden om als organisatie succesvol te zijn en onze doelstellingen te blijven bereiken. Dit biedt jou volop kansen je verder te verdiepen en nieuwe ervaringen op te doen. In Nederland, maar ook daarbuiten. Je krijgt een tijdelijk contract van 12 maanden.

De overige goede arbeidsvoorwaarden die horen bij deze functie:

  • Een bruto maandsalaris tussen €3300 – €4600 op basis van een 36-urige werkweek. De uiteindelijke inschaling is onder meer afhankelijk van je kennis en ervaring.
  • Een 13de maand en 8% vakantietoeslag berekend over 13 maanden.
  • Pensioenopbouw op basis van middelloon met voorwaardelijke indexatie. Eigen bijdrage in de premie 6,39%.
  • Een volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer.
  • Veel mogelijkheden jezelf door opleiding en training zowel vakinhoudelijk als persoonlijk te blijven ontwikkelen.
  • Een goede balans tussen je professionele en je privéleven. In deze functie is het mogelijk om 4 dagen van 8 of 9 uur te werken.

Inlichtingen

Heb je vragen of zou je een informeel contactmoment op prijs stellen om jouw carrièremogelijkheden met betrekking tot deze of andere functies te bespreken?

Dit kunnen wij voor jou betekenen:

  • Je kunt gebruik maken van ons uitgebreide netwerk en onze reputatie binnen de financiële sector;
  • We zitten bij de opdrachtgever aan tafel, daardoor kunnen we jou optimaal voorbereiden op een succesvolle sollicitatie;
  • Een sparringpartner om helder te krijgen wat jouw behoeftes en drijfveren zijn.

Sollicitatie

Giorgio Hitipeuw

M: +31(0)6 388 231 80
E: g.hitipeuw@statera-recruitment.nl

meer informatie over deze vacature via: